Arena Run består av en rad utmaningar som du måste övervinna: 5 km utmanande löpning i de flesta delar av Friends Arena. Bansträckningen använder 6 våningar, trappor, barplan, garage, arenakorridorer, läktare och innerplanen såklart.

Hinderparken på innerplan är indelade i 4 zoner och designad för att alla deltagare skall kunna ta sig över, under och igenom hindren utan att mötas av el, vatten eller att bära sin egen vikt. Hur snabb, och smidigt det utförs visar klockan vid målgången. Mellan besöken vid hindren på innerplanen väntar löpning i arenans inre genom korridorer och uppför trappor längs banan som totalt mäter cirka 5 km.

– Vi har velat skapa en utmanande men ändå helt löpbar bana som utnyttjar hela den unika miljön som arenan bjuder på. Löparna kommer att återkomma till innerplanen fyra gånger och då ta sig an hinderparken, säger Michaela Fröstad Askergren som tagit fram designen.

Zon 1

1. Ramp run
2. High knees
3. Duck and cover
4. Box labyrinth

Zon 2

5. Jump high
8. Pipe jump
6. High knees
9. Climb ramp
7. Climb wall

Zon 3

10. Car crawl
13. Under net crawl
16. Big wheel
11. Wheel maniac
14. Ramp run
12. High net
15. Climb and jump

Zon 4

17. Fast wheel knees
20. Climb wheel wall
23. Goal ramp
18. Over and under
21. Matress run
19. Ramp run
22. Foam crawl

– Banans design är preliminär och kan komma att ändras inför loppet –

Arena Run består av en rad utmaningar som du måste övervinna: 5 km utmanande löpning i de flesta delar av Friends Arena. Bansträckningen använder 6 våningar, trappor, barplan, garage, arenakorridorer, läktare och innerplanen såklart.

Hinderparken på innerplan är indelade i 4 zoner och designad för att alla deltagare skall kunna ta sig över, under och igenom hindren utan att mötas av el, vatten eller att bära sin egen vikt. Hur snabb, och smidigt det utförs visar klockan vid målgången. Mellan besöken vid hindren på innerplanen väntar löpning i arenans inre genom korridorer och uppför trappor längs banan som totalt mäter cirka 5 km.

– Vi har velat skapa en utmanande men ändå helt löpbar bana som utnyttjar hela den unika miljön som arenan bjuder på. Löparna kommer att återkomma till innerplanen fyra gånger och då ta sig an hinderparken, säger Michaela Fröstad Askergren som tagit fram designen.

Zon 1

1. Ramp run
2. High knees
3. Duck and cover
4. Box labyrinth

Zon 2

5. Jump high
6. High knees
7. Climb wall
8. Pipe jump
9. Climb ramp

Zon 3

10. Car crawl
11. Wheel maniac
12. High net
13. Under net crawl
14. Ramp run
15. Climb and jump
16. Big Wheel

Zon 4

17. Fast wheel knees
18. Over and under
19. Ramp run
20. Climb wheel wall
21. Matress run
22. Foam crawl
23. Goal ramp

– Banans design är preliminär och kan komma att ändras inför loppet –